دوره آموزش پیشرفته ثبت اختراع

برگزاری دوره آموزش پیشرفته ثبت اختراع برای اعضای محترم هیات علمی و ارزیابان مرکز مالکیت فکری دانشگاه

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۳ کد : ۲۴۷۱۴ اخبار اطلاع رسانی کارگاهها
تعداد بازدید:۲۲۶
مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران با هماهنگی کانون پتنت ایران نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی پیشرفته ثبت اختراع برای اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه اقدام نموده است. این دوره آموزشی به مدت ۴ جلسه و ۱۲ ساعت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۴، ۱۵، ۲۸، ۲۹ دی ماه سال جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در نظر گرفته شده است. لذا خواهشمند است متقاضیان محترم جهت شرکت در دوره مذکور نسبت به ثبت نام در بازه زمانی اعلام شده تا تاریخ ۱۲/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ از طریق سایت کانون پتنت ایران اقدام نمایند.
برگزاری دوره آموزش پیشرفته ثبت اختراع برای اعضای محترم هیات علمی و ارزیابان مرکز مالکیت فکری دانشگاه

باستحضار می‌رساند مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران با هماهنگی کانون پتنت ایران نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی پیشرفته ثبت اختراع برای اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه اقدام نموده است. این دوره آموزشی به مدت ۴ جلسه و ۱۲ ساعت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۴، ۱۵، ۲۸، ۲۹ دی ماه سال جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با مشخصات تفضیلی دوره مندرج در فرم پیوست در نظر گرفته شده است. لذا خواهشمند است متقاضیان محترم جهت شرکت در دوره مذکور نسبت به ثبت نام در بازه زمانی اعلام شده تا تاریخ ۱۲/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ از طریق سایت کانون پتنت ایران اقدام نمایند.

لازم بذکر است؛ شرکت‌کنندگان جهت ثبت‌نام در کارگاه، می‌بایست طبق مراحل زیر اقدام نمایند: (راهنمای تصویری مراحل ثبت نام در کارگاه‌های آکادمی کانون پتنت ایران نیز از اینجا قابل مشاهده می‌باشد.)

۱. ثبت نام و عضویت در سایت کانون پتنت ایران (www.patentoffice.ir)

۲. ورود به حساب کاربری شخصی در وبسایت کانون

۳. ورود به لینک ثبت نام کارگاه / https://patentoffice.ir/workshop/289

۴. انتخاب گزینه "ثبت نام" (انتهای توضیحات کارگاه)

۵. درج کد ثبت نام: wbapt14104001 (حروف کوچک)

در صورت وجود هر گونه مشکل در ایجاد حساب کاربری و یا ورود به صفحه شخصی، شرکت‌کنندگان می‌بایست تصویر کارت ملی خود را با ذکر مشکل ایجاد شده به آدرس ایمیل (academy@patentoffice.ir) ارسال نمایند.

شروع ثبت‌نام این کارگاه بر روی پرتال کانون پتنت ایران از تاریخ ۱۷ آذرماه در نظر گرفته شده است و امکان ارسال لینک و کد ثبت نام به مخاطبین مورد نظر از تاریخ مذکور مهیا می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۱۱۱۳۲۲۱ و ۶۱۱۱۳۸۷۷ و آدرس پست الکترونیکی مرکز به نشانی Utip@ut.ac.ir تماس حاصل نمایند.

گام اول) آموزش مقدمات ثبت اختراع:

- تعریف و بیان اهمیت حقوق مالکیت فکری

- بیان اقسام مختلف حقوق مالکیت فکری

- تعریف اختراع و شرایط ثبت آن

- بیان فرآیند ثبت پتنت و نگهداری از آن و تشریح معاهدات مربوطه

- بررسی اطلاعات اسناد پتنت و آموزش نحوه مطالعه آنها

گام دوم) جستجوی پتنت:

- تعریف فلسفه جستجوی پتنت

- تبیین اطلاعات موجود در سند پتنت

- تشریح مراحل جستجوی پتنت

- آشنایی با ابزارهای جستجوی پتنت

- تبیین استراتژی جستجوی پتنت

- آشنایی با ابزار تحلیل پتنت

 

کلید واژه ها: آموزش پیشرفته اختراع


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.