اطلاعیه پرداخت هزینه ثبت اختراع‌های دانشگاه تهران و اعلام کد شناسایی دانشگاه

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۹ کد : ۳۱۶۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۱۴
به منظور حمایت از ثبت اختراع اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران، مرکز مالکیت فکری دانشگاه تا ۵۰ درصد هزینه‌های ارزیابی ثبت اختراعاتی که دانشگاه در آن دارای سهم مالکیت می‌باشد را پس از ارائه گواهی ثبت اختراع، در وجه نماینده مالکان پرداخت می‌نماید.
اطلاعیه پرداخت هزینه ثبت اختراع‌های دانشگاه تهران و اعلام کد شناسایی دانشگاه

به اطلاع می‌رساند طبق مصوبه جدید هیأت رئیسه محترم دانشگاه تهران و به منظور حمایت از ثبت اختراع اعضای هیأت علمی و دانشجویان، مرکز مالکیت فکری دانشگاه تا ۵۰ درصد هزینه‌های ارزیابی ثبت اختراعاتی که دانشگاه در آن دارای سهم مالکیت می‌باشد را پس از ارائه گواهی ثبت اختراع، در وجه نماینده مالکان پرداخت می‌نماید. شایان ذکر است برای دریافت این حمایت و همچنین احتساب امتیاز ثبت اختراع برای ارتقا رتبه و تخصیص گرنت، تعیین درصد سهم مالکیت دانشگاه براساس آئین‌نامه دارایی‌های فکری دانشگاه ضروری است.

راهنمای ثبت سهم مالکیت دانشگاه به شرح ذیل تقدیم می‌شود:

  1. در قسمت «اشخاص مرتبط» اظهارنامه، «ثبت شخص جدید» را انتخاب کرده و گزینه «افزودن شخص حقوقی- ایرانی» انتخاب شود.
  2. در قسمت «کد شناسایی»، کد شناسایی دانشگاه تهران (۱۶۳۱۶۰۰۵۹۸۴۷۳) را وارد کرده و گزینه‌ی بازخوانی اطلاعات انتخاب شود. (در این مرحله، کلیه اطلاعات دانشگاه برای شما نمایش داده می‌شود.)
  3. گزینه «مالک» را تیک بزنید و درصد مالکیت دانشگاه را مطابق آئین نامه مربوط، وارد نمائید.
  4. در قسمت «نوع شرکت / سازمان» گزینه «دانشگاه» را انتخاب نمائید.
  5. در نهایت برای ثبت اطلاعات، گزینه «افزودن» را انتخاب کنید.
  6. تأیید اظهارنامه توسط مرکز مالکیت فکری دانشگاه انجام خواهد شد. (نیاز به مراجعه حضوری نیست)

ضمناً در صورت اقدام به تجاری‌سازی اختراعات، موضوع با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی ثبت اظهارنامه ثبت اختراع، می‌توانید به‌صورت تلفنی با شماره تلفن‌های مرکز مالکیت فکری دانشگاه تماس حاصل فرمائید.


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.